Saturday, October 10, 2009

BROTHER McD & BUDI...



Salam...

Lama sudah aku x menghiraukan ruangan ni. Keadaan yg sibok manjang, masa yg sentiasa dipenuhi dgn mcm2 pengisian, bulan puasa & raya yg penoh dgn 'keajaiban' dan x lupa gak dgn keadaan aku yg sikit
'tertekan'. Huhu! (Bese la tuh. Kalo x tertekan, bukan manusia namanya...tol ak?).

Sume yg aku senaraikan td masing2 punyer saham tertentu dlm usaha utk mengelakkan aku meluahkan rs hati di ruangan yg kurang tumpuan neh. Papepon, I'm back now, with a new determination to recover back all the frustration.

Bahang hari raya dah semakin kurang dirasa. X seperti golongan kanak2 ataupon budak2 yg memerlukan masa sebulan utk sambut hari ry, golongan belia mcm aku ni rs nyer akan beranggapan yg ry itu cuma sehari lamanya. Pastuh kita da kena mem
ikirkan tentang ms depan dah. Haha!

So, aku meneruskan kerja2 part time aku cam bese. Pagi g ngajar tuition, tgh ari smpai petang wat keje2 research & mlm lak g ngajar tuition lg.

Nk dijadikan citer, mmg la x disangka2, 'mosquito' yg aku tunggang bley lak 'pengsan' pd waktu mlm (agak2 la kalo nk 'pengsan' pon...mana la ada 'klinik@hospital' yg bukak memalam nih).

Tp, x per!
'Mosquito lapuk' tuh aku tuntun sambil mata melilau usha2 workshop yg bukak.

Dan dikala beribu-ribu pasang mata hanya sekadar melihat & memandang gelagat aku tuh, ada la sorang brot
her nih yg pd aku mmg la mulia hatinya...

Tanpa se
gan silu, pertolongan ditawarkan dan akhirnya sampai la jgk aku ke kedai moto yg pintunya da tutup separuh. Dan brother McD td tanpa mengharapkan balasan blah bodoh camtu jer..(x sempat pon aku nk ucap time kasih).

Papepon, time kasih aku ucapkan pd brother tuh. Semoga dia dpt pahala besau dr Allah SWT. Konpem!

Dan mulai ari tuh, aku bertekad utk mkn McD paling kurang pon sekali sebulan kerana da melahirkan imej sosial yg begitu cemerlang melalui pertolongan brother tuh td. Huhu!

"Pulau Pandan jauh ke tengah, gunung daik bercabang 3, hancur badan dikandung tanah, budi yg baik dikenang jua".

Aku? Mahu jd insan yg berbudi, berbahasa & berjasa..KAPISH!

No comments:

Post a Comment