Wednesday, July 29, 2009

BERUBAH vs MENGUBAH

Salam...

"Dunia da makin berubah". Ramai yg setuju ngan statement tu. Pd aku lak, dunia secara zahir nya lansong x berubah. Semuanya still berjalan seperti yg Allah da perintahkan. Matahari masih lg terbit dr timur & tenggelam di barat. Bulan masih jd lampu BESAU utk warga bumi. Baik tumbuhan maupon haiwan, sumernye still mengikut fitrah semulajadi masing2.

Satu-satunyer yg aku nampak berubah ialah manusia yg sentiasa x puas n
gan kehendak masing2 dr dulu sampai la skang. Pd aku gak, manusia la yg sentiasa berusaha mengubah dunia yg KONON nye pd pemikiran mereka dr yg buruk kpd yg lebih baik.

BETOL manusia perlu berubah. Nabi pon soh kita 'berubah' menjadi lebi
h baik dr semalam & 'berubah' menjadikan esok lebih baik dr hari ni. Persoalan nye, adakah manusia perlu 'mengubah' utk 'berubah' ? Perlu ke kita (manusia) mengubah 'Sunnatullah' demi perubahan yg kita harapkan? Pd aku kalo nk berubah pon biarlah ngikut apa yg Allah da gariskan dlm Al-Quran bukan atas dasar kehendak nafsu semata-mata. INGAT!!! Semua yg kita buat di dunia ni akan dihitung suatu hari nanti.

Aku? Teringin nak BERTUKAR!
!! (Masked Rider). Haha! KAPISH!

No comments:

Post a Comment